Parlementaire vraag nr. 5-4148 van Mevrouw Inge Faes dd. 23.12.2011
- Section :
- Régulation
- Type :
- Parliamentary questions
- Sous-domaine :
- Finance
Résumé :
Patrimoniumdiensten - Administratie - Federale Overheidsdienst Financiën - Jaarversla
Texte original :
Fisconet
plus Version 5.9.23
Service Public Federal Finances |
|||||||
|
Home >
Advanced search >
Search results > Parlementaire vraag nr. 5-4148 van Mevrouw Inge Faes dd. 23.12.2011
Parlementaire vraag nr. 5-4148 van Mevrouw Inge Faes dd. 23.12.2011
Document
Search in text:
Properties
Document type : Parliamentary questions Title : Parlementaire vraag nr. 5-4148 van Mevrouw Inge Faes dd. 23.12.2011 Document date : 23/12/2011 Keywords : AAPD / patrimoniumdiensten / onroerend beheer / roerend beheer / domeingoederen / onteigening Document language : NL Version : 1 Question asked by : Inge Faes
Parlementaire vraag nr. 5-4148 van Mevrouw Inge Faes dd. 23.12.2011 Vragen en Antwoorden, Senaat 2011-2012 Patrimoniumdiensten - Administratie - Federale Overheidsdienst Financiën - Jaarverslag
VRAAG De "Patrimoniumdiensten" zijn een administratie ontstaan uit de Copernicushervorming van de Belgische Openbare Diensten in 2002. In de schoot van de Federale Overheidsdienst Financiën hangt deze administratie af van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie. Deze directie herneemt in hoofdzaak de taken die voorheen waren toevertrouwd aan de sector Domeinen van de Administratie van het Kadaster, de Registratie en de Domeinen. De patrimoniumdiensten leveren diensten met betrekking tot het patrimonium van de overheden (beheer, aankoop, verkoop en onteigening van goederen), verzekert de onroerende overeenkomsten en speelt de rol van notariële autoriteit voor de openbare overheden. Om de activiteiten van deze dienst in kaart te kunnen brengen had ik graag volgende informatie ontvangen, namelijk het jaarverslag en activiteitenverslag van 2010 en indien mogelijk cijfers van 2011 ?
ANTWOORD (van minister van Financiën van 26 januari 2012) Voor een goed begrip, de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (AAPD) bevat, naast de "Administratie van de Patrimoniumdiensten" nog vier andere administraties het is te zeggen, de Administraties "Rechtszekerheid", "Opmetingen en Waarderingen", "Niet Fiscale Invorderingen" en "Informatieverzameling en -uitwisseling". Als overkoepelende administratie heeft de AAPD inderdaad voor de jaren van 2003 tot en met 2009 een activiteitenverslag uitgebracht. Voor het jaar 2010 werd dit beperkt tot een brochure "Statistieken Patrimoniumdocumentatie". Deze documenten kunnen geraadpleegd worden op: http://fiscus.fgov.be/interfakrednl/Publicaties/lijst_akred.htm De cijfers betreffende het jaar 2011 zijn nog niet beschikbaar. Wat betreft het jaar 2010 had de Voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën de wens uitgedrukt om één enkel "Jaarverslag 2010" uit te brengen met artikels en statistieken betreffende alle algemene administraties van de FOD Financiën. Dat verslag kan worden geraadpleegd op: http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/publications/report.htm
|
|||||||