Ministerieel besluit betreffende de nadere regels voor de indiening van aanvragen tot wijziging van de bouwplannen van universitaire ziekenhuizen
- Section :
- Législation
- Source :
- Numac 2021043046
Texte original :
Ajoutez le document à un dossier
()
pour commencer à l'annoter.
Artikel 1 § 1. Bij de indiening van een aanvraag tot wijziging van het bouwplan die tot gevolg heeft dat de invoering van vierkante meters in het goedgekeurde bouwplan wordt gewijzigd, moet het enige dossier de volgende stukken bevatten:
1° de beraadslaging van de ziekenhuisbeheerder over het programma dat het voorwerp uitmaakt van de aanvraag tot wijziging;
2° een verklaring op erewoord waarmee de bouwmeester verklaart dat de werkzaamheden die het voorwerp uitmaken van de wijzigingsaanvraag, niet zijn voltooid;
3° een nota waarin de gevraagde wijzigingen ten opzichte van het oorspronkelijk goedgekeurde bouwplan gedetailleerd en gemotiveerd worden. De wijzigingsaanvraag moet met uitleg worden ingediend in het licht van de door het ziekenhuis nagestreefde doelstellingen en de verwachte ontwikkeling van zijn activiteiten, per ziekenhuislocatie over een periode van tien jaar (maximaal 4 bladzijden op A4-formaat);
4° met voor elk investeringsprogramma en/of bouwproject:
a) een identificatieblad dat is opgesteld volgens bijgaand model;
b) een beschrijving van de beoogde werken, inzonderheid de activiteiten waarop de werken betrekking hebben en de aard ervan (maximaal twee A4-bladzijden);
c) tabellen opgesteld overeenkomstig het door de Administratie verstrekte model;
d) een raming van de kosten die nodig zijn voor de uitvoering van de werken, exclusief btw en kosten;
e) schetsen in de vorm van plannen en afmetingen;
f) de geplande fasering van de werken, met inbegrip van een raming van de benodigde tijd voor studies, aanvragen om projectovereenkomsten, de aanbestedingsprocedures voor elk perceel en elke fase, de aanvang van de werken en het einde van de werken (voorlopige oplevering);
5° een kadastraal overzicht van de ligging van het ziekenhuis, waaruit blijkt dat het ziekenhuis of de universiteit minimum een reëel recht op de grond heeft;
6° een financieel plan met de wijze waarop de bouwmeester zijn financiële bijdrage aan het project op lange termijn opneemt;
7° de beoogde samenwerkingsverbanden met andere ziekenhuizen die een impact hebben op de werken, en desgevallend de investeringsprogramma's die door meerdere ziekenhuizen gezamenlijk worden ingevoerd, de doelstellingen die door elk betrokken ziekenhuis worden nagestreefd, alsook de opdrachtenverdeling en het aantal gedeelde vierkante meters die per ziekenhuis worden toegekend.
§ 2. In de aanvraag tot wijziging van het bouwplan wordt voor elk ziekenhuis en elke ziekenhuislocatie het aantal vierkante meters aangegeven dat voor elk project in aanmerking komt, vastgesteld per afdeling, alsmede een raming van de fasering van de gevolgen van elk project voor de factureringscapaciteit van het ziekenhuis.
§ 3. Ziekenhuizen dienen bij hun aanvraag het gegevensformulier in de bijlage te voegen.
Artikel 2 De minister geeft binnen veertig dagen na ontvangst van het dossier een ontvangstbewijs af aan de aanvrager waarin wordt bevestigd dat het dossier volledig is. Indien binnen de gestelde termijn geen ontvangstbevestiging is verzonden, wordt het dossier geacht volledig te zijn.
Indien het dossier onvolledig is, stelt de minister de aanvrager daarvan binnen dertig dagen na ontvangst van het dossier in kennis, onder vermelding van de ontbrekende stukken en de verduidelijkingen die nodig zijn voor de behandeling van de aanvraag.
Artikel 3 Dit besluit treedt in werking de dag waarop het wordt ondertekend.
BIJLAGE.
Artikel N
(Bijlage niet vertaald, zie Franse versie).
1° de beraadslaging van de ziekenhuisbeheerder over het programma dat het voorwerp uitmaakt van de aanvraag tot wijziging;
2° een verklaring op erewoord waarmee de bouwmeester verklaart dat de werkzaamheden die het voorwerp uitmaken van de wijzigingsaanvraag, niet zijn voltooid;
3° een nota waarin de gevraagde wijzigingen ten opzichte van het oorspronkelijk goedgekeurde bouwplan gedetailleerd en gemotiveerd worden. De wijzigingsaanvraag moet met uitleg worden ingediend in het licht van de door het ziekenhuis nagestreefde doelstellingen en de verwachte ontwikkeling van zijn activiteiten, per ziekenhuislocatie over een periode van tien jaar (maximaal 4 bladzijden op A4-formaat);
4° met voor elk investeringsprogramma en/of bouwproject:
a) een identificatieblad dat is opgesteld volgens bijgaand model;
b) een beschrijving van de beoogde werken, inzonderheid de activiteiten waarop de werken betrekking hebben en de aard ervan (maximaal twee A4-bladzijden);
c) tabellen opgesteld overeenkomstig het door de Administratie verstrekte model;
d) een raming van de kosten die nodig zijn voor de uitvoering van de werken, exclusief btw en kosten;
e) schetsen in de vorm van plannen en afmetingen;
f) de geplande fasering van de werken, met inbegrip van een raming van de benodigde tijd voor studies, aanvragen om projectovereenkomsten, de aanbestedingsprocedures voor elk perceel en elke fase, de aanvang van de werken en het einde van de werken (voorlopige oplevering);
5° een kadastraal overzicht van de ligging van het ziekenhuis, waaruit blijkt dat het ziekenhuis of de universiteit minimum een reëel recht op de grond heeft;
6° een financieel plan met de wijze waarop de bouwmeester zijn financiële bijdrage aan het project op lange termijn opneemt;
7° de beoogde samenwerkingsverbanden met andere ziekenhuizen die een impact hebben op de werken, en desgevallend de investeringsprogramma's die door meerdere ziekenhuizen gezamenlijk worden ingevoerd, de doelstellingen die door elk betrokken ziekenhuis worden nagestreefd, alsook de opdrachtenverdeling en het aantal gedeelde vierkante meters die per ziekenhuis worden toegekend.
§ 2. In de aanvraag tot wijziging van het bouwplan wordt voor elk ziekenhuis en elke ziekenhuislocatie het aantal vierkante meters aangegeven dat voor elk project in aanmerking komt, vastgesteld per afdeling, alsmede een raming van de fasering van de gevolgen van elk project voor de factureringscapaciteit van het ziekenhuis.
§ 3. Ziekenhuizen dienen bij hun aanvraag het gegevensformulier in de bijlage te voegen.
Artikel 2 De minister geeft binnen veertig dagen na ontvangst van het dossier een ontvangstbewijs af aan de aanvrager waarin wordt bevestigd dat het dossier volledig is. Indien binnen de gestelde termijn geen ontvangstbevestiging is verzonden, wordt het dossier geacht volledig te zijn.
Indien het dossier onvolledig is, stelt de minister de aanvrager daarvan binnen dertig dagen na ontvangst van het dossier in kennis, onder vermelding van de ontbrekende stukken en de verduidelijkingen die nodig zijn voor de behandeling van de aanvraag.
Artikel 3 Dit besluit treedt in werking de dag waarop het wordt ondertekend.
BIJLAGE.
Artikel N
(Bijlage niet vertaald, zie Franse versie).